Ακολουθήστε μας στο Google news
Πως σας φαίνεται το concept του Badminton στο προαύλιο; Τι είναι αυτό που σας έπεισε να εμφανιστείτε σε αυτή τη σειρά συναυλιών;
Από τη μία. είναι κάτι πολύ φρέσκο, μια πολύ ωραία ιδέα για το καλοκαίρι και από την άλλη το θέμα είναι πάρα πολύ σημαντικό. Τα τραγούδια του ελληνικού κινηματογράφου, από ό,τι αποδεικνύεται, είναι ανεξάντλητα, είναι πάρα πολλά. Είναι μεγάλος ο πλούτος. Επίσης μου άρεσε η πρόταση που δέχτηκα για τη συγκεκριμένη παράσταση, να τραγουδήσω, δηλαδή, τραγούδια της Βίκυς Μοσχολιού και της Τζένης Καρέζη μαζί με τη Ρίτα Αντωνοπούλου. Ήταν ό,τι καλύτερο και το θέμα και η διοργάνωση.
Η Καρέζη δεν έχει τραγουδήσει και τόσα πολλά τραγούδια.
Όχι δεν έχει τραγουδήσει. Είναι λίγα τα τραγούδια που έχει τραγουδήσει, αλλά είναι σημαδιακά.
Πως είναι η συνεργασία σας με τη Ρίτα Αντωνοπούλου;
Με τη Ρίτα γνωριζόμαστε καιρό. Είμαστε πια φίλες και νομίζω ότι είναι μια από τις πιο ζεστές συνεργασίες και από τις πιο γλυκές φιλίες που έχω στον καλλιτεχνικό χώρο. Η Ρίτα είναι εξαιρετική ερμηνεύτρια, πολύ καλό παιδί. Είναι τρυφερός άνθρωπος, δοτικός, ταλαντούχος και είναι μια πάρα πάρα πολύ καλή συνεργάτης.
Που αλλού θα σας δούμε/ακούσουμε αυτό το καλοκαίρι εκτός από το concept αυτό του Προαυλίου του Badminton;
Το καλοκαίρι, που, έτσι κι αλλιώς ενδείκνυται για ταξιδάκια, θα κάνω κάποιες εμφανίσεις ως καλεσμένη στη λαϊκή ορχήστρα του Χρήστου Νικολόπουλου. Ένα λαϊκό σχήμα με το οποίο θα τραγουδήσουμε τα τραγούδια του Χρήστου Νικολόπουλου. Ακόμα θα κάνω κάποιες μικρές εμφανίσεις δικές μου, όπου με καλούν να τραγουδήσω. Θα ταξιδεύω όλο το καλοκαίρι σε διάφορα μέρη.
Να ρωτήσω κάτι άλλο; Έχετε κάνει μαθήματα φωνητικής;
Έχω πάρει το πτυχίο μου και μπορώ να παραδώσω μαθήματα φωνητικής. Δεν το κάνω αυτή τη στιγμή, αλλά μπορώ να το κάνω. Έχω τελειώσει μετά από αρκετά χρόνια προσπάθειας, παράλληλα με τη δουλειά, τις σπουδές αυτές. Δεν έχω ξεκινήσει να παραδίδω μαθήματα, αλλά μπορώ ανά πάσα στιγμή να το κάνω.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με αυτό. Τραγουδάτε χρησιμοποιώντας το διάφραγμα; Πόσο απαραίτητη είναι αυτή η τεχνική για έναν τραγουδιστή;
Είναι νομίζω το πιο σημαντικό. Μετά από το ταλέντο που σου δίδεται, αν υποθέσουμε ότι το ταλέντο είναι κάτι που σου δίδεται, γιατί έτσι είναι, τα μαθήματα είναι κάτι σαν τις προπονήσεις των αθλητών. Το μάθημα για τους τραγουδιστές είναι ό,τι και η προπόνηση για τους αθλητές του στίβου. Διατηρείς το εργαλείο που σου χαρίστηκε, ό,τι κι αν είναι αυτό, σε μια πολύ καλή φυσική κατάσταση με τεχνική γνώση.
Την ίδια παρομοίωση με τον αθλητή και τον τραγουδιστή χρησιμοποίησε και ο Κώστας Μακεδόνας σε μια κουβέντα που είχαμε επί του ιδίου θέματος.
Αλήθεια;
Ναι.
Έτσι είναι όμως. Δεν το είχαμε συνεννοηθεί. Σας λέω την αλήθεια! (γέλια)
Και εκείνος μου έλεγε ότι έκανε μαθήματα φωνητικής από την αρχή της καριέρας του σαν τραγουδιστής. Μάλιστα ακόμα και σήμερα, μου έλεγε, δεν παραλείπει να κάνει τις ασκήσεις του κάθε μέρα.
Έτσι ακριβώς είναι. Κι εγώ το πιστεύω αυτό. Οι φωνητικές χορδές είναι και αυτές ένα όργανο. Όσο το αφήνεις σε αφήνει και μετά φθείρεται αν δεν το κρατάς σε καλή φυσική κατάσταση. Κοιτάξτε, ένας τραγουδιστής που βγαίνει να τραγουδήσει 3-4 ώρες καταβάλλει πολύ μεγάλη προσπάθεια. Είναι σαν έναν αθλητή, όχι του μαραθωνίου ακριβώς, αλλά...
... μεγάλων αποστάσεων.
...αλλά αρκετά μεγάλων αποστάσεων. Όχι κατοστάρι. Αρκετά μεγάλων αποστάσεων όμως. Δεν μπορείς λοιπόν να τη βγάλεις τη «διαδρομή» αν δεν έχεις προπονηθεί, αν δεν έχεις προετοιμάσει τους μυς σου, αν δεν έχεις προετοιμάσει το σώμα σου, την ενέργειά σου και τον τρόπου που θα τη διοχετεύσεις. Η τεχνική είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό πράγμα επίσης. Πως θα διοχευτεύσεις σωστά τον αέρα, πως δεν θα φθαρείς.
Δυστυχώς όμως νομίζω ότι όλα αυτά δεν είναι ένας «κοινός τόπος» για όλους τους Έλληνες τραγουδιστές.
Πολλά πράγματα δεν είναι «κοινός τόπος» για όλους τους ανθρώπους στην Ελλάδα.
Και όχι μόνο στην Ελλάδα, γιατί αυτό το «μόνο στην Ελλάδα» έχει γίνει λίγο κλισέ σαν φράση.
Τα νέα παιδιά όμως, όλο και περισσότερο, ασχολούνται με την εκμάθηση, με την τεχνική, με το σώμα τους, με το πως εκφέρουν το λόγο. Τουλάχιστον τα νέα παιδιά με τα οποία έρχομαι εγώ σε επαφή.
Εφόσον λοιπόν μπορείτε να παραδώσετε μαθήματα φωνητικής θα έχετε κάι γνώσεις μουσικής.
Ναι. Και πιάνο παίζω, όσο χρειάζεται για να παραδίδω τις ασκήσεις μου και σολφέζ έχω κάνει και οργανογνωσία και ιστορία της μουσικής, όσα μαθήματα χρειάζονταν για το πτυχίο.
Πόσο σημαντικό είναι, λοιπόν, για έναν τραγουδιστή να είναι και ο ίδιος μουσικός;
Πάρα πολύ σημαντικό είναι να είναι ο τραγουδιστής και μουσικός. Κοιτάξτε, συγκρίνοντας τον εαυτό μου με μουσικούς που έχουνε εμπειρία και πολλά χρόνια πορείας...
...ούτως ή άλλως δεν εννοούσα να είναι σολίστας ο τραγουδιστής.
Ναι, αλλά δεν θεωρώ τον εαυτό μου εφάμιλλο του μουσικού, που μπορεί να «σταθεί» σε μια ορχήστρα και να κρατήσει τη θέση του σωστά. Τα μαθήματα όμως που έκανα με βοηθούν πρώτα εμένα πάρα πολύ. Μπορώ να μελετήσω τα τραγούδια μου, να βρω τις τονικότητές μου, να προετοιμαστώ για την πρόβα και να παρακολουθήσω μια παρτιτούρα ή έναν οδηγό. Μπορώ, με άλλα λόγια, να μιλήσω μια κοινή γλώσσα με τους ανθρώπους που βρισκόμαστε σε μια σκηνή. Μπορώ να έχω μια κοινή γλώσσα και κατανόηση. Να καταλαβαίνω το κάθετι που λένε, να μη χρειάζομαι επεξήγηση και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Μας ενώνει ακόμα περισσότερο και εξυπηρετεί τη μουσικότητα και το αποτέλεσμα της παράστασής μας.
Χρησιμοποιείτε για την προώθηση της δουλειάς και των εμφανίσεών σας sites κοινωνικής δικτύωσης (facebook, myspace, twitter κλπ); Πόσο έχει βοηθήσει η τεχνολογία τους νέους καλλιτέχνες στην επικοινωνία της δουλειάς τους;
Τα χρησιμοποιώ. Όλα αυτά είναι ένα καινούργιο μέσο για μένα. Ένα καινούργιο μέσο που αφορά πάρα πολλούς ανθρώπους. Στη φάση που βρισκόμαστε σαν χώρα και σαν επάγγελμα, δεν υπάρχει η δισκογραφία και τείνει να μην υπάρχει και ραδιόφωνο όλα είναι με λίστες πια. Δεν υπάρχει λοιπόν πρόσβαση και δεν υπάρχει βήμα για να επικοινωνήσεις με τους ανθρώπους και να τους ενημερώσεις για τα πράγματα που κάνεις. Σε αυτή τη φάση λοιπόν, είναι πολύ μεγάλη η λίμνη του ίντερνετ και είναι ένα σπουδαίο εργαλείο. Και βέβαια λοιπόν το χρησιμοποιώ. Όσο γνωρίζω. Δεν είμαι και κανένας χάκερ! (γέλια) Ενημερώνω και ενημερώνομαι. Ακούω μουσικές, βλέπω βιντεάκια, επικοινωνώ με φίλους. Όλο αυτό το πράγμα νομίζω ότι είναι αναγκαίο.
Στο Θέατρο Μπάντμιντον...
07 Ιουλίου 2011Την πρώτα φορά που άκουσα τη Γιώτα Νέγκα ήταν σε εκείνο το καταπληκτικό τραγούδι του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου με τίτλο «Με τα μάτια κλειστά». Θυμάμαι ότι είχε «κολλήσει» με αυτό η φίλη μου η Νότα και το έβαζε (σε κασέτα παρακαλώ) ξανά και ξανά στο κόκκινο παλιό αυτοκινητάκι της, με το οποίο είχαμε γυρίσει αμέτρητες συναυλίες. Η ερμηνεία της Νέγκα σε αυτό το τραγούδι του Καλαντζόπουλου καθώς και οι επόμενες δισκογραφικές ή μη παρουσίες της με έκαναν να την ξεχωρίσω. Εξαιρετική φωνή. Ακούστε το: «Τι να του συμβαίνει» (μουσική: Κώστας Λειβαδάς, στίχοι: Οδυσσέας Τσάκαλος) ή τα: «Έχω άνθρωπο» και «Έξω η μπάλα» (μουσική: Κώστας Λειβαδάς, στίχοι: Θοδωρής Γκόνης). Θα συμφωνήσετε μαζί μου. Στα πλαίσια της σειράς εμφανίσεων «Στο πανί και στο γυαλί» στο μουσικό Προαύλιο του Badminton, από απόψε και για τρεις εμφανίσεις (7, 8 και 9/7) η Γιώτα Νέγκα και η Ρίτα Αντωνοπούλου παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα στα κινηματογραφικά τραγούδια της Βίκυς Μοσχολιού και της Τζένης Καρέζη.Πως σας φαίνεται το concept του Badminton στο προαύλιο; Τι είναι αυτό που σας έπεισε να εμφανιστείτε σε αυτή τη σειρά συναυλιών;
Από τη μία. είναι κάτι πολύ φρέσκο, μια πολύ ωραία ιδέα για το καλοκαίρι και από την άλλη το θέμα είναι πάρα πολύ σημαντικό. Τα τραγούδια του ελληνικού κινηματογράφου, από ό,τι αποδεικνύεται, είναι ανεξάντλητα, είναι πάρα πολλά. Είναι μεγάλος ο πλούτος. Επίσης μου άρεσε η πρόταση που δέχτηκα για τη συγκεκριμένη παράσταση, να τραγουδήσω, δηλαδή, τραγούδια της Βίκυς Μοσχολιού και της Τζένης Καρέζη μαζί με τη Ρίτα Αντωνοπούλου. Ήταν ό,τι καλύτερο και το θέμα και η διοργάνωση.
Η Καρέζη δεν έχει τραγουδήσει και τόσα πολλά τραγούδια.
Όχι δεν έχει τραγουδήσει. Είναι λίγα τα τραγούδια που έχει τραγουδήσει, αλλά είναι σημαδιακά.

Με τη Ρίτα γνωριζόμαστε καιρό. Είμαστε πια φίλες και νομίζω ότι είναι μια από τις πιο ζεστές συνεργασίες και από τις πιο γλυκές φιλίες που έχω στον καλλιτεχνικό χώρο. Η Ρίτα είναι εξαιρετική ερμηνεύτρια, πολύ καλό παιδί. Είναι τρυφερός άνθρωπος, δοτικός, ταλαντούχος και είναι μια πάρα πάρα πολύ καλή συνεργάτης.
Που αλλού θα σας δούμε/ακούσουμε αυτό το καλοκαίρι εκτός από το concept αυτό του Προαυλίου του Badminton;
Το καλοκαίρι, που, έτσι κι αλλιώς ενδείκνυται για ταξιδάκια, θα κάνω κάποιες εμφανίσεις ως καλεσμένη στη λαϊκή ορχήστρα του Χρήστου Νικολόπουλου. Ένα λαϊκό σχήμα με το οποίο θα τραγουδήσουμε τα τραγούδια του Χρήστου Νικολόπουλου. Ακόμα θα κάνω κάποιες μικρές εμφανίσεις δικές μου, όπου με καλούν να τραγουδήσω. Θα ταξιδεύω όλο το καλοκαίρι σε διάφορα μέρη.
Να ρωτήσω κάτι άλλο; Έχετε κάνει μαθήματα φωνητικής;
Έχω πάρει το πτυχίο μου και μπορώ να παραδώσω μαθήματα φωνητικής. Δεν το κάνω αυτή τη στιγμή, αλλά μπορώ να το κάνω. Έχω τελειώσει μετά από αρκετά χρόνια προσπάθειας, παράλληλα με τη δουλειά, τις σπουδές αυτές. Δεν έχω ξεκινήσει να παραδίδω μαθήματα, αλλά μπορώ ανά πάσα στιγμή να το κάνω.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με αυτό. Τραγουδάτε χρησιμοποιώντας το διάφραγμα; Πόσο απαραίτητη είναι αυτή η τεχνική για έναν τραγουδιστή;
Είναι νομίζω το πιο σημαντικό. Μετά από το ταλέντο που σου δίδεται, αν υποθέσουμε ότι το ταλέντο είναι κάτι που σου δίδεται, γιατί έτσι είναι, τα μαθήματα είναι κάτι σαν τις προπονήσεις των αθλητών. Το μάθημα για τους τραγουδιστές είναι ό,τι και η προπόνηση για τους αθλητές του στίβου. Διατηρείς το εργαλείο που σου χαρίστηκε, ό,τι κι αν είναι αυτό, σε μια πολύ καλή φυσική κατάσταση με τεχνική γνώση.

Αλήθεια;
Ναι.
Έτσι είναι όμως. Δεν το είχαμε συνεννοηθεί. Σας λέω την αλήθεια! (γέλια)
Και εκείνος μου έλεγε ότι έκανε μαθήματα φωνητικής από την αρχή της καριέρας του σαν τραγουδιστής. Μάλιστα ακόμα και σήμερα, μου έλεγε, δεν παραλείπει να κάνει τις ασκήσεις του κάθε μέρα.
Έτσι ακριβώς είναι. Κι εγώ το πιστεύω αυτό. Οι φωνητικές χορδές είναι και αυτές ένα όργανο. Όσο το αφήνεις σε αφήνει και μετά φθείρεται αν δεν το κρατάς σε καλή φυσική κατάσταση. Κοιτάξτε, ένας τραγουδιστής που βγαίνει να τραγουδήσει 3-4 ώρες καταβάλλει πολύ μεγάλη προσπάθεια. Είναι σαν έναν αθλητή, όχι του μαραθωνίου ακριβώς, αλλά...
... μεγάλων αποστάσεων.
...αλλά αρκετά μεγάλων αποστάσεων. Όχι κατοστάρι. Αρκετά μεγάλων αποστάσεων όμως. Δεν μπορείς λοιπόν να τη βγάλεις τη «διαδρομή» αν δεν έχεις προπονηθεί, αν δεν έχεις προετοιμάσει τους μυς σου, αν δεν έχεις προετοιμάσει το σώμα σου, την ενέργειά σου και τον τρόπου που θα τη διοχετεύσεις. Η τεχνική είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό πράγμα επίσης. Πως θα διοχευτεύσεις σωστά τον αέρα, πως δεν θα φθαρείς.
Δυστυχώς όμως νομίζω ότι όλα αυτά δεν είναι ένας «κοινός τόπος» για όλους τους Έλληνες τραγουδιστές.
Πολλά πράγματα δεν είναι «κοινός τόπος» για όλους τους ανθρώπους στην Ελλάδα.

Τα νέα παιδιά όμως, όλο και περισσότερο, ασχολούνται με την εκμάθηση, με την τεχνική, με το σώμα τους, με το πως εκφέρουν το λόγο. Τουλάχιστον τα νέα παιδιά με τα οποία έρχομαι εγώ σε επαφή.
Εφόσον λοιπόν μπορείτε να παραδώσετε μαθήματα φωνητικής θα έχετε κάι γνώσεις μουσικής.
Ναι. Και πιάνο παίζω, όσο χρειάζεται για να παραδίδω τις ασκήσεις μου και σολφέζ έχω κάνει και οργανογνωσία και ιστορία της μουσικής, όσα μαθήματα χρειάζονταν για το πτυχίο.
Πόσο σημαντικό είναι, λοιπόν, για έναν τραγουδιστή να είναι και ο ίδιος μουσικός;
Πάρα πολύ σημαντικό είναι να είναι ο τραγουδιστής και μουσικός. Κοιτάξτε, συγκρίνοντας τον εαυτό μου με μουσικούς που έχουνε εμπειρία και πολλά χρόνια πορείας...
...ούτως ή άλλως δεν εννοούσα να είναι σολίστας ο τραγουδιστής.
Ναι, αλλά δεν θεωρώ τον εαυτό μου εφάμιλλο του μουσικού, που μπορεί να «σταθεί» σε μια ορχήστρα και να κρατήσει τη θέση του σωστά. Τα μαθήματα όμως που έκανα με βοηθούν πρώτα εμένα πάρα πολύ. Μπορώ να μελετήσω τα τραγούδια μου, να βρω τις τονικότητές μου, να προετοιμαστώ για την πρόβα και να παρακολουθήσω μια παρτιτούρα ή έναν οδηγό. Μπορώ, με άλλα λόγια, να μιλήσω μια κοινή γλώσσα με τους ανθρώπους που βρισκόμαστε σε μια σκηνή. Μπορώ να έχω μια κοινή γλώσσα και κατανόηση. Να καταλαβαίνω το κάθετι που λένε, να μη χρειάζομαι επεξήγηση και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Μας ενώνει ακόμα περισσότερο και εξυπηρετεί τη μουσικότητα και το αποτέλεσμα της παράστασής μας.
Χρησιμοποιείτε για την προώθηση της δουλειάς και των εμφανίσεών σας sites κοινωνικής δικτύωσης (facebook, myspace, twitter κλπ); Πόσο έχει βοηθήσει η τεχνολογία τους νέους καλλιτέχνες στην επικοινωνία της δουλειάς τους;
Τα χρησιμοποιώ. Όλα αυτά είναι ένα καινούργιο μέσο για μένα. Ένα καινούργιο μέσο που αφορά πάρα πολλούς ανθρώπους. Στη φάση που βρισκόμαστε σαν χώρα και σαν επάγγελμα, δεν υπάρχει η δισκογραφία και τείνει να μην υπάρχει και ραδιόφωνο όλα είναι με λίστες πια. Δεν υπάρχει λοιπόν πρόσβαση και δεν υπάρχει βήμα για να επικοινωνήσεις με τους ανθρώπους και να τους ενημερώσεις για τα πράγματα που κάνεις. Σε αυτή τη φάση λοιπόν, είναι πολύ μεγάλη η λίμνη του ίντερνετ και είναι ένα σπουδαίο εργαλείο. Και βέβαια λοιπόν το χρησιμοποιώ. Όσο γνωρίζω. Δεν είμαι και κανένας χάκερ! (γέλια) Ενημερώνω και ενημερώνομαι. Ακούω μουσικές, βλέπω βιντεάκια, επικοινωνώ με φίλους. Όλο αυτό το πράγμα νομίζω ότι είναι αναγκαίο.